«Το πλέξιμο της κούκλας» Κατερίνα Βασιλειάδου υψίφωνος – Roman Poboinyi τενόρος – Αουλόν Μπίνο πιάνο – Heather Tan σκηνοθεσία – Μια συνεργασία με το Staatstheater Augsburg και το Opera Festival Asia

Το “πλέξιμο της κούκλας” παρουσιάζει τη στοιχειωμένη ιστορία της θλίψης και της φαντασίας ενός άνδρα. Τραγουδώντας το «Schwanengesang» του Σούμπερτ, θρηνεί για μια χαμένη αγάπη. Η κούκλα, αποκύημα του μυαλού του, ζωντανεύει μέσα από μια γυναικεία φωνή στον κύκλο των ελληνικών τραγουδιών του Γιάννη Κωνσταντινίδη, απηχώντας τη θλίψη και το ψυχικό του σθένος. Οι αλληλένδετες μελωδίες τους και η λιτή σκηνοθεσία τους εξερευνούν μια οδυνηρή σχέση, εμβαθύνοντας σε θέματα απώλειας, προσμονής και του εύθραυστου ορίου μεταξύ πραγματικότητας και ψευδαίσθησης.

Σκηνοθεσία: Heather Tan

Βιογραφικά

H σοπράνο Κατερίνα Βασιλειάδου έχει εμφανιστεί ως σολίστ στη Römerstadt Carnuntum της Βιέννης, στο Brucknerhaus Linz, στην Ehrbar Saal Vienna, στο Δημοτικό Θέατρο Λευκωσίας καθώς επίσης και σε πολλά άλλα θέατρα και αίθουσες συναυλιών σε Αυστρία, Γαλλία, Σουηδία, Ελλάδα και Κύπρο. Είναι συχνά προσκεκλημένη σολίστ της Orpheus Kammerorchester Wien και έχει επίσης συνεργαστεί με τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, την ορχήστρα του Anton Bruckner Privatuniversität Linz κα. Επιπλέον, έχει εμφανιστεί ως σολίστ σε μια σειρά σόλο συναυλιών στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Νέας Μουσικής του Brucknerhaus Linz καθώς επίσης και στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Θεάτρου Art Carnutum στη Βιέννη. Ως μέλος της γυναικείας χορωδίας της όπερας του Λίντζ έχει εμφανιστεί με την Bruckner Orchester στο Musikverein στη Βιέννη. Μεταξύ άλλων έχει εμφανιστεί σε ρόλους όπως Zerlina (Don Giovanni), Pamina (Die Zauberflöte), Ramiro (La finta giardinera), Barbarina (Le nozze di Figaro), Adina (L’elisir d’amore), Musetta (La Bohème). To ρεπερτόριο της επεκτείνεται και στη νέα μουσική και ως εκ τούτου έχει τραγουδήσει αρκετά έργα νέων συνθετών τα περισσότερα σε παγκόσμια πρώτη εκτέλεση.

Η Κατερίνα Βασιλειάδου το 2023 διακρίθηκε με το πρώτο βραβείο στη κατηγορία κλασικό τραγούδι στο διαγωνισμό μουσικής Orpheus Soloists, το 2022 με το πρώτο βραβείο στην κατηγορία κλασικό τραγούδι στον πανελλήνιο διαγωνισμό μουσικής του ομίλου UNESCO και το 2021 έλαβε διάκριση στον διαγωνισμό Omega Artist Management Sofia- Berlin- Vienna. Υπήρξε κάτοχος της υποτροφίας Rotary Club Wels για δύο συνεχόμενες χρονιές 2021 και 2022 λόγω της ψηλής της καλλιτεχνικής επίδοσης.Στο παρελθόν επιλέχθηκε από τον κορυφαίο Αμερικανό βαρύτονο Thomas Hampson για να παρακολουθήσει μαζί του μια σειρά masterclasses καθώς επίσης και να συμμετέχει σε συναυλία στο Μέγαρο συναυλιών της Άνω Αυστρίας όπου έλαβε από τον ίδιο, επαινετικά σχόλια για την ιδιαίτερα χαρισματική φωνής της όσο και για τη βαθιά συγκινητική ερμηνεία της στα τραγούδια των Gustav Mahler και Hugo Wolf.

Είναι κάτοχος Bachelor και Master στο Σολιστικό κλασικό τραγούδι από το πανεπιστήμιο Anton Bruckner Privatuniversität Linz της Αυστρίας καθώς επίσης και κάτοχος Bachelor στο παιδαγωγικό τραγούδι.

 

Ο Roman Poboinyi, τενόρος, γεννήθηκε το 1990 στη Shostka (Ουκρανία) και αρχικά σπούδασε ιατρική στην πόλη του. Το 2010 ξεκίνησε τις φωνητικές του σπουδές στην Εθνική Μουσική Ακαδημία της Ουκρανίας στο Κίεβο με καθηγητή τον Alexander Vostriakov, τις οποίες ολοκλήρωσε το 2015. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ερμήνευσε ρόλους όπως οι Lensky και Triquet («Ευγένιος Ονέγκιν»), Lykov (Rimsky-Korsakov, «Η νύφη του τσάρου») και Eduardo (Gioachino Rossini, «Il cambiale di matrimonio»). Το 2015 μετακόμισε στο Κρατικό Πανεπιστήμιο Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών της Στουτγκάρδης για να πραγματοποιήσει μεταπτυχιακό στην Όπερα υπό τον καθηγητή Georg Nigl. Σε παραγωγές εντός του Πανεπιστήμιου τραγούδησε ρόλους όπως ο Hoffmann στα «Παραμύθια του Hoffmann», ο Rinuccio στο «Gianni Schicchi» και ο il Duca di Mantova στο «Rigoletto». Ο Roman Poboinyi ανέλαβε τον ρόλο του γκρουμ στο «Rigoletto» του Verdi και του Don Curzio στο «Le nozze di Figaro» του Mozart στην Όπερα της Στουτγάρδης τη σεζόν 2016/17. Στο Balingen, εμφανίστηκε ως Rodolfo στην ‘La Bohème’. Από τη σεζόν 2017/18, ο Roman Poboinyi εμφανίζεται στο Staatstheater Augsburg.

 

Ο Αουλόν Μπίνο άρχισε τις σπουδές του πιάνου με την καθηγήτρια πιάνου Στέλλα Καραντάση στο Σύγχρονο Ωδείο Αθήνας και ύστερα με τον μουσικοπαιδαγωγό και πιανίστα Γιώργο Μάνεση. Φοίτησε για έναν χρόνο στο Hellenic American University και το 2012 συνέχισε τις σπουδές του με την Merita Rexha Tershana στο Μουσικό Πανεπιστήμιο Καλών Τεχνών των Τιράνων (Αλβανία) απ’ όπου πήρε το 2015 το Bachelor of Piano με άριστα παμψηφεί. Έχει δώσει πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και στην Αλβανία, τόσο σολιστικές όσο και στη μουσική δωματίου. Από το 2008 έως σήμερα λαμβάνει μέρος στις συναυλίες του Διεθνούς Φεστιβάλ Πορτοχελίου. Συμμετείχε ως πιανίστας, σε ορχήστρα, υπό την διεύθυνση του μαέστρου Michael England και έκανε την μουσική προετοιμασία στην υπερπαραγωγή της People Entertainment ‘’Το Φάντασμα της Όπερας’’ του A.L. Webber με τους βασικούς πρωταγωνιστές του West End του Λονδίνου το 2020 και το 2023. Το έργο παρουσιάστηκε στο Christmas Theater στην Αθήνα και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Πρόσφατα έκανε την μουσική προετοιμασία στο έργο ‘’Περσεφόνη’’ σε μουσική του Δημήτρη Μαραγκόπουλου και σκηνοθεσία Έλλη Παπακωνσταντίνου. Το έργο παρουσιάστηκε στο Μέγαρο Μουσικής (Τριάντη), Αθήνα και στο Σινέ – Ελευσίς στην Ελευσίνα. Σήμερα εργάζεται ως καθηγητής πιάνου και θεωρητικών στο Σύγχρονο Ωδείο Αθήνας.

 

Γεννημένη το 1996 σε μια μη καλλιτεχνική οικογένεια, η Heather Tan βρήκε το δρόμο για να γίνει σκηνοθέτης (όπερας/μουσικοθεάτρου), παραγωγός και ιδρύτρια 2 οργανισμών μέσω της νεανικής της εκπαίδευσης στο πιάνο και το κλασικό τραγούδι, καθώς και της εμπειρίας της στη χορωδία TKGS και NJC ως μαέστρος και πρόεδρος. Είναι η πρώτη Σιγκαπουριανή που έλαβε πλήρη επίσημη εκπαίδευση ως σκηνοθέτης όπερας, με εκπαίδευση “Musiktheaterregie” στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών στη Βιέννη της Αυστρίας, υπό διάσημους σκηνοθέτες όπως οι Beverly Blankenship, Michael Sturminger και Helen Malkowsky.
Από το 2017, ασχολείται ενεργά με την υποβοήθηση και τη σκηνοθεσία θεατρικών έργων και από το 2020, με κινηματογραφικά έργα. Το πάθος της για τη σκηνοθεσία την οδήγησε επίσης στη δημιουργία της δικής της συλλογικότητας “EU Youth Opera” και του οργανισμού “Opera Festival Asia e.V.”. Έχει βοηθήσει και έχει κάνει πρακτική άσκηση σε παραγωγές, όπως στο Schlosstheater Schönbrunn, στη Neue Oper Wien και κυρίως στην Κρατική Όπερα της Βιέννης για το “Tristan und Isolde” με τον Calixto Bieito.
Έχει σκηνοθετήσει διάφορα έργα οπερατικού ρεπερτορίου, όπως “Die Zauberflöte”, “La Cenerentola”, “La Boheme”, “Don Pasquale”, “Carmen”, “Le nozze di Figaro” και τα ορατόρια “Händels the Messiah”, “Pagliacci” και Pastiches, σε όλο τον κόσμο, σε χώρες της Σιγκαπούρης, της Κίνας, της Γερμανίας, της Αυστρίας, της Σλοβενίας, του Βελγίου και της Ελλάδας. Το έργο της είναι έντονα επηρεασμένο από τη γερμανική και τη νοτιοανατολική ασιατική κουλτούρα.
Το 2024, θα έχει δύο μεγάλες παραγωγές, και συγκεκριμένα θα ανεβάσει το “Matildas Liebestod”, ένα περφόρμανς σκηνικό έργο των Wesendonck Lieder του Wagner και το “The Book of the Hanging Gardens” του Schönberg στο Staatstheater Augsburg, όπου έχει επίσης ένα σταθερό συμβόλαιο για την παροχή βοήθειας. Θα σκηνοθετήσει 2 ενσταντανέ, το “Immigration”, έναν συγκεντρωτικό κύκλο τραγουδιών από διάφορους συνθέτες στη Σιγκαπούρη, για να αφηγηθεί την ιστορία των μεταναστών εργατών στη Νοτιοανατολική Ασία, στο Staatstheater Augsburg και το “die Puppe”, μια συνδυασμένη βραδιά κύκλου Lieder του Schubert και ελληνικής λαϊκής μουσικής στο Φεστιβάλ Πορτοχελίου στην Ελλάδα. Δουλεύει επίσης με νέους και θα σκηνοθετήσει το έργο “Le nozze di Figaro” στο Conservatorium των Βρυξελλών στο Βέλγιο.
Το 2024, η Heather διοργανώνει το πρώτο Silk Road Format Festival με την εταιρεία της “Opera Festival Asia e.V.”, με προγραμματισμένα προγράμματα σε ολόκληρο τον κόσμο, δηλαδή στη Γερμανία, την Ελλάδα, τη Σιγκαπούρη, την Ταϊλάνδη, τη Μαλαισία, την Καμπότζη και την Ταϊβάν. Ο κατάλογος εξακολουθεί να μεγαλώνει. 
Επίσης, προπονεί την ερμηνεία έργων στο σύγχρονο ωδείο Mysync της Αθήνας.
Το 2025, έχει προγραμματιστεί η παρουσία της στο φεστιβάλ Tete-a-tete στο Λονδίνο.
Η καλλιτεχνική οπτική της Heather εμπνέεται σε μεγάλο βαθμό από τον πολιτισμό και τους ανθρώπους και έχει ως στόχο να πάρει την αθέατη οπτική αλλά φυσική και να αφηγηθεί ιστορίες κοντά στην καρδιά. Τείνει επίσης να κάνει αφηρημένα έργα.

               

  • 00

    days

  • 00

    hours

  • 00

    minutes

  • 00

    seconds

Date

Ιούλ 30 2024

Time

9:15 pm - 10:40 pm

Location

Κτήμα Μάνεση

Organizer

Όμιλος για την Μελέτη Έρευνα & Διάχυση του Πολιτισμού

Leave your comment

Please enter your name.
Please enter comment.